اورمیه پایتخت والیبال آسیا

اورمیه پایتخت والیبال آسیا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط Kids Volleyball Urmia

یک پیشکسوت والیبال با مقایسه سطح والیبال آسیا نسبت به گذشته تاکید کرد: در شرایطی که حریفان ایران در آسیا ضعیف شده‌اند نباید سطح انتظارات را از والیبال ملی بالا ببریم.

به گزارش پرتال هواداران والیبال اورمیه، عزیز پرتوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگر بخواهیم شرایط تیم ملی ایران را در لیگ جهانی پیش بینی کنیم، نباید زیاد خوشبین باشیم. ما والیبال خود را بیش از اندازه بزرگ کردیم. تیم‌های حریف ایران در آسیا مثل کره‌جنوبی و چین و ژاپن، دیگر مثل سابق صلابت و قدرت عرض اندام ندارند. در حال حاضر ممکن است بهترین تیم آسیا باشیم ولی نمی‌توانیم در لیگ جهانی، از بهترین بودن در آسیا دفاع کنیم. به هر صورت تمام تیم‌هایی که به لیگ جهانی می‌روند انگیزه زیادی برای کسب جوایز مسابقات دارند و با تمام توان مسابقه می‌دهند. همانطور که ما مربی خارجی گرفتیم و مدتهاست تمرین می‌کنیم مطمئن باشید حریفان ایران هم بی کار ننشسته‌اند و کار می‌کنند.

وی افزود: والیبال ایران در سطح اول جهان نیست. باید این واقعیت را بپذیریم. والیبال آسیا را نسبت به المپیک مونیخ بررسی کنید که ژاپن قهرمان شد. بررسی کنید که والیبال آسیا در آن مقطع چه جایگاهی داشت و حالا به کجا رسیده است. این موضوع مهمی است. متاسفانه در حالی که والیبال آسیا ضعیف شده ما با بیان حرف‌های نادرست سطح انتظار مردم را از این ورزش بالا می‌بریم. والیبال ما پیشرفت زیادی نکرده بلکه حریفان ما در آسیا پس رفت کرده‌اند. تیم ما رشد منطقی خود را داشته است. نبید انتظار بی‌جا از والیبال داشته باشیم. برای مثال در مسابقه انتخالی المپیک لندن باید نتیجه می‌گرفتیم اما دیدید که مقابل تیم گمنام استرالیا گیر کردیم و به مشکل خوردیم. نباید فقط در باد این ادعا بخوابیم که والیبال ما خیلی خوب است و در آسیا حرف اول را می‌زند. باید دید مجموع والیبال آسیا امروز در جهان چه جایگاهی دارد. آسیا امروز در والیبال جهان نقشی ایفا نمی‌کند.

این کارشناس والیبال درباره سطح کیفی مسابقات باشگاه‌های آسیا و قهرمانی تیم کاله تاکید کرد: کشورهای مختلف به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا خیلی اهمیت نمی‌دهند. کره‌جنوبی تیم جنگنده‌ای در والیبال جهان است. اما شاهد بودید در باشگاه‌های آسیا اصلا تیم نمی‌دهد. شاید بتوان گفت کُره‌ای‌ها ضعیف شده‌اند و به همین دلیل در جام باشگاه‌ها شرکت نکردند. حالا در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی قدرت کره‌جنوبی در ورزش مشخص می‌شود. زیرا در آن مسابقه آن‌ها با انگیزه ظاهر شدند. به نظر من مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا کیفیت پایینی داشت.

وی ادامه داد: برخی توجیه می‌کنند که تیم‌های عربی در جام باشگاه‌های آسیا از بازیکنان خارجی بهره می‌بردند و پیروزی بر آن‌ها مهم بود. خب این حق مسلم همه تیم‌هاست که از دو بازیکن خارجی بهره ببرند. مگر خود باشگاه کاله بازیکن صربستانی نداشت و با ترکیب تیم ملی مسابقه نداد. حریفان کاله حرفی برای گفتن نداشتند و تیمی را ندیدم که بتواند عرض اندام کند. وقتی می‌گویند چین با تیم ملی به این مسابقان آمده تعجب می‌کنم. همه بازیکنان تیم ملی چین را می‌شناسند. کدام یک از آنها در تیم ملی بودند. باید واقعیت را بپذیریم و بر اساس آن حرکت کنیم. امیدوارم تیم ملی والیبال ایرن در لیگ جهانی بازی‌های خوبی ارائه دهد. باز هم تاکید می‌کنم باید جایگاه واقعی خود را در والیبال جهان بشناسیم و انتظارات را بالا نبریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 27204
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب وبلاگ